dimecres, 19 de novembre del 2014

Article Vicent Pascual.

     A través del article de Vicent Pascual Components i organització d'una unitat amb un tractament integrat de llengua i contingut en un L2 em conegut les característiques d'una unitat didàctica basada en una nova metodologia, l'anomenada TILC (Tractament Integrat de Llengua i Continguts).

     Com que la societat ens exigix cada vegada més coneixements lingüístics i aprendre una llengua és una eina molt costosa, l'autor proposa aquest mètode que ens permet combinar els continguts de qualsevol àrea amb la llengua estrangera que volem aprendre.

      L'objectiu d'aquesta metodologia és tractar els continguts d'unes disciplines no lingüístiques conjuntament amb els recursos lingüístics adequats per a aprendre'ls. Es a dir, que s'utilitze l'aprenentatge de la llengua per tal que, al mateix temps hi haja un aprenentatge de continguts i així els xiquets puguen aprendre llenguatge i continguts alhora. Per eixample, un xiquets que parla de normal castellà a classe, a l'hora de dinar haja de parlar amb els seus pares en català. D'aquesta manera, el xiquet ha de expressar tot el que li ha ocorregut en un dia i les diferents converses amb els seus companys, però haurà de fer-ho en altra llengua, en aquest cas (com ja em dit) català.

    Així doncs, es crea una mena de formula: LM+L2+2LE. Es a dir, ajuntar la llengua materna amb la segona llengua i mínim dos llengües estrangeres amb un domini elevat de totes elles.

    Per a poder elaborar una unitat didàctica amb la metodologia TILC em d'introduir uns components essencials: continguts acadèmics, estratègies i habilitats cognitives, les competències en la llengua, els elements culturals i el seu context sociocultural i les competències lingüístiques en ús. Per una banda em de tindre en compte els recursos acadèmics, que són els els fets, els conceptes i els procediments del currículum de cadascuna de les àrees d'estudi. Aquests continguts han de ser seleccionats d'acord amb les competències de l'alumnat. D'altra banda hi ha que considerar els continguts lingüístics de la unitat que fan referència a tots els àmbits lingüístics de la nova llengua que volem aprendre. A més a més hi ha que tindre en compte que un dels elements que més influencia en aquest mètode és el context social i cultural. Per últim, cal que els coneixements siguen construïts per l'alumnat activament, de manera personal, durant la interacció educativa dins de la comunitat d'aprenentatge que representa l'aula.

    Per a finalitzar cal dir que encara que no te una estructura ni una organització clara i definida, però es convenient incloure la seua pròpia organització: objectius, continguts i criteris d'avaluació. Aixi doncs, el procés d'ensenyament-aprenentatge pot variar depenent de diferents aspectes com: els materials i els recursos, la participació de les famílies i l'avaluació global. A més a més el més important és la motivació dels aprenents, la importància de la percepció holistica en l'aprenentatge i el pensament inductiu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada